Tuesday, May 22, 2012

Dari Saudara Asri Loke



Assalamualaikum W.W.  

Wahai Warga MRA, marilah kita membaharui niat kita berkecimpung dalam Persatuan MRA. Dengan kita niatkan usaha ini kerana Allah maka amalan biasa akan jadi ibadah yang akan memperolehi pahala dari Allah S.W.T.. Niatkan supaya kita akan memanfaatkan Persatuan kami untuk mendalami, menghayati dan mengamalkan Islam dengan sempurna. 

Kukuhkanlah hati-hati kita dalam keluarga MRA untuk membantu sesama kita, baik dengan ilmu, tenaga ataupun wang ringgit. Niatkan supaya kita akan berusaha menyebarkan agama Islam yang indah ini kepada mereka yang belum Islam dan akan terus melakukannya untuk mencari kredhaan Alah S.W.T.. 

Doa kami adalah;


“ Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihi-Mu,bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah-Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariat-Mu, maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya. Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini akan jalan-Nya (yang sebenar). Penuhkanlah piala hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung malap. Lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman/keyakinan dan keindahan  tawakkal kepada-Mu…(jika Engkau mentakdirkan mati) maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu. Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Alllah perkenankanlah permintaan ini. Restuilah Ya Allah atas Nabi Muhammad, Ahli keluarga baginda dan sahabat-sahabat baginda seluruhnya.Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga dan para sahabat baginda semuanya. Amiin.” 

Wassalam,

No comments:

Post a Comment